מגזין טיולים והסעות 2022 תצפית כוכבים במדבר תצפית כוכבים במדבר
תצפית כוכבים במדבר

תצפית כוכבים במדבר

תצפית כוכבים במדבר היא פעילות נהדרת לעשות בעת ביקור באריזונה. השנה הממוצעת במדינה זו היא מעל 290 לילות בהירים, וזה אידיאלי לצפייה במיליארדי הכוכבים שמרפדים את השמיים. אם אתה מתכנן לבצע פעילות זו, תצטרך לדעת תחילה כמה דברים.

אתה יכול לראות את הכוכבים במדבר?

בטח שמעתם את השאלה, " האם אתם יכולים לראות את הכוכבים במדבר?"אולי אפילו תהית," האם ארצה לראות אותם?"אם כן, אז אתה לא לבד. ישנם מספר מקומות בהם תוכלו ליהנות מצפייה בכוכבים, כולל מדבריות ספרד, אפריקה והסהרה. תגלה שיש מעט עננים באזורים אלה, מה שאומר שיהיו לך שמיים בתוליים ולא מזוהמים.

אם אתם מחפשים דרך יוצאת דופן לחוות את הכוכבים, אז הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לצאת החוצה ולחפש שמים בהירים. במדבר אטקמה, למשל, אתה יכול להסתכל למעלה אל שמי הלילה ביראה. השמים מתחילים צהוב, ואז משתנה לזהב, ואז תתחיל לראות עננים דלילים. שביל החלב נראה ממדבר אטקמה בגובה של יותר מ -4,000 מטרים.

תוכלו להשתפר בכוכבים בצ ' ילה הרחק מחוף האוקיאנוס השקט, שם זיהום האור הוא הנמוך ביותר. יתר על כן, גובה המדבר הוא מה שהופך אותו למקום המושלם לצפייה בכוכבים. עמק אלקי הוא מכה בכוכבים, בעוד סן פדרו דה אטקמה, נווה המדבר המפורסם במדבר אטקמה, הוא פארקים בגובה רב ודיונות שמש מוקפות הרי געש דאיה.

מדבר אטקמה יבש יותר מדבריות אחרות, והאוויר הרבה יותר נקי וברור יותר. זה אומר שיש סיכוי גבוה יותר לראות כוכבים מאשר היית בעיר. עם זאת, יהיה עליך לבחור מקום רחוק מספיק מאורות העיר כדי לחוות את הצפייה הטובה ביותר בכוכבים.

מדוע תצפית כוכבים במדבר מיוחדת?

במהלך העשור האחרון, במדבר אטקמה הפך לאחד היעדים המובילים עבור בכוכבים. מיקום זה ידוע בזכות האוויר הלא מזוהם, הגובה הגבוה יותר והסביבה הבתולית שלו. תצפית כוכבים במדבר היא אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את הקוסמוס ולהתפעל ממראותיו המרהיבים.

הזמן הטוב ביותר ביום לבקר במדבר לצפייה בכוכבים הוא כאשר השמיים האפלים ביותר. אם אתה יכול ללכת במהלך הירח החדש, תוכל לראות את הכוכבים ביותר, כלומר המדבר הוא החשוך ביותר שלה. הימים שקדמו לירח החדש הם בדרך כלל אידיאליים לצפייה בכוכבים.

אם אתם מחפשים חוויה ייחודית בכוכבים, לכו למדבר אטקמה בצפון צ ' ילה. המדבר היבש הזה הוא ביתם של קבוצות כוכבים מסנוורות כמו אשכול פורנקס וערפילית טרנטולה. הנוף הצחיח הזה הוא גן עדן מוחלט לצפייה בכוכבים, עם רק כמה מילימטרים של גשם בשנה באזורים היבשים ביותר. אתה יכול למצוא אאוטפיטרס המקומי לקחת אותך לסיור בכוכבים או אפילו להזמין חוויה פרטית בכוכבים.

למה אתה צריך מדריך לתצפית כוכבים במדבר?

אם אתם מתכננים לצפות בכוכבים במדבר, כדאי להשקיע במדריך. מדריך יכול לעזור לך לזהות כוכבים ולאתר את מיקומם המדויק. זה גם יכול לעזור לך להגדיר את הטלסקופ שלך כמו שצריך. זה יחסוך לך זמן ומאמץ בטיול הכוכבים שלך.

יתכן שתצטרך לשאת אספקה מסוימת, כגון שתיית מים, חטיפים וטלסקופ. באזורים מסוימים, זה עשוי להיות קר מהרגיל, אז אתה צריך להביא ז ' קט וכמה בגדים חמים. כמו כן, חשוב לבדוק את תחזית מזג האוויר כדי לוודא שהטמפרטורות בטוחות לאחר רדת החשכה. ניתן לראות את שביל החלב בעין בלתי מזוינת, אך טלסקופ יכול לעזור לך לראות יותר כוכבים וחפצים אחרים.

בעת ביקור בפארק הלאומי ג ' ושוע טרי, אתה צריך לשאוף הדמדומים האסטרונומיים, וזה הזמן המושלם ליהנות בכוכבים. שמי הלילה הופכים לכחולים כדיו ומשובצים באלפי כוכבים. בנוסף לשביל החלב, תוכלו גם לצפות במטר המטאורים המפורסם של פרסייד ובאוריון הצייד.